Menu

Historie

In 1982 zagen zes alerte meubeldetaillisten de meer trendy instelling van de consument aankomen. Binnen hun bestaande meubelzaken begonnen zij een shop-in-shop onder de naam “Trendhopper”. Hierin werd een actief assortiment geboden dat specifiek was afgestemd op mensen die actueel en jong wilden wonen.

De tijd en de organisatie staan niet stil. In 1992 trekken de leden de conclusie dat er behoefte bestaat aan een “strakkere formule” met een centraal gestuurde inkoop. Tot dan is namelijk iedere vestiging verantwoordelijk voor de eigen inkoop en reclame; met als gevolg een weinig uniform productaanbod binnen de keten.

Trendhopper is een franchiseformule, waarin met name rond inkoop, presentatie en marketingcommunicatie duidelijke richtlijnen gelden. De centrale organisatie is verantwoordelijk voor het formulemanagement, styling, inkoop/collectioneren, marketing/communicatie, automatisering, opleidingen, advisering rond diverse bedrijfsaspecten. Een Trendhopper franchisenemer blijft zelfstandig ondernemer.

Sinds januari 2012 is Trendhopper aangesloten bij Interieur Partner Ring / VME Nederland B.V. De formule Trendhopper is volop in ontwikkeling met een nieuw concept waarbij in alle moderne media is voorzien. Het accent bij Trendhopper blijft op inspirerende woonideeën en nieuwe woontrends. Trendhopper is een vriendelijke, inspirerende en eigentijdse winkel met veel trendy producten en een uitgebreide, steeds wisselende collectie.

Laat je inspireren op deze site of in één van onze vestigingen. Wil je persoonlijk en deskundig advies? Je bent van harte welkom bij onze collega’s in de vestigingen.